השוואה בין האופן שבו עסקים בארץ ובעולם מציעים לקהל היעד והלקוחות שלהם סוגים שונים של שירותי מענה אנושי מדגישה כמה הבדלים מאוד משמעותיים. קודם כל, ניתן לראות כיצד חברות בינלאומיות למשל משלבות בין מענה אנושי לבין מענה ממוחשב, דיגיטלי, אלקטרוני, אוטומטי או על בסיס בוטים. בישראל זה עדיין לא כל כך נפוץ, כי מערכת היחסים עם הלקוחות מחייבת מענה אנושי לעסקים שמבוסס על כוח אדם שמוסמך ומותאם לזה.
עוד הבדל בא לידי ביטוי באופן שבו ניתן להקים ולתפעל מוקד שירות לקוחות עם מענה אנושי לעסקים קטנים ובינוניים. בעוד בארצות הברית זו פעולה יחסית פשוטה בגלל היבטים בירוקרטיים שמקלים על בעלי עסקים, בישראל צריך למצוא מקום להשכיר אותו עבור הציוד ואז להשקיע משאבים ואנרגיות בגיוס כוח אדם, תשלום זכויות סוציאליות ועוד. בהיבט הזה, אין ספק שהפתרון הכי יעיל מבחינת מענה אנושי לעסקים הוא מודל של מיקור חוץ.
מהו מודל של מיקור חוץ בשירות מענה אנושי לעסקים?
מודל של מיקור חוץ מאפשר לבעלי עסקים לשלם סכום כסף מסוים מדי חודש, כדי לקבל תמורתו שירות מקצועי מחברה אחרת. בהקשר של מענה אנושי לעסקים, אותה חברה אחרת לוקחת אחריות על כל התהליך: החל מגיוס כוח האדם, דרך הכשרה והסמכה שלו ועד התאמת תסריטי השיחה והתשובות לצרכים של כל בית עסק ספציפי.
במילים אחרות, מודל של מיקור חוץ – או באנגלית אאוטסורסינג – מאפשר גם לבעלי עסקים בישראל ליהנות מהיתרונות של מענה אנושי. כאשר הלקוחות יודעים שבצד השני מחכה להם מענה אנושי, הם מרגישים בטוחים יותר. מהבחינה הזו, שירותי מענה אנושי לעסקים הם ללא ספק השקעה משתלמת שכדאי להשתמש בה בחוכמה.